شرکت گوگل در وب‌سایت رسمی پلی استور، برترین اپلیکیشن های 2018 را مشخص کرد. طبق رسم هر سال، شرکت گوگل در اواخر سال میلادی، فهرستی از برترین بازی‌ها و اپلیکیشن‌های موبایل را منتشر کرد. در فهرست برترین اپلیکیشن‌های امسال، ۶ اپلیکیشن در ۶ رسته معرفی شد که این رسته‌ها عبارت است از:

  • برترین اپلیکیشن سال از دیدگاه گوگل
  • برترین اپلیکیشن سال از دیدگاه کاربران
  • مفرح‌ترین اپلیکیشن سال
  • برترین اپلیکیشن ناشناخته
  • برترین اپلیکیشن آموزشی
  • برترین اپلیکیشن روزمره
برترین اپلیکیشن های 2018
جداکننده
برترین اپلیکیشن های 2018

در رسته اول که برترین اپلیکیشن سال را از دیدگاه گوگل مشخص می‌کند، اپلیکیشن آموزشی Drops معرفی شد. اپلیکیشن Drops، لغات اصلی ۳۱ زبان رایج جهان را مانند اسپانیایی، آلمانی، چینی، روسی، فرانسوی و… آموزش می‌دهد. توسعه‌دهنده این اپلیکیشن معتقد است که مزیت اصلی Drops در مقایسه با دیگر اپلیکیشن‌های آموزش زبان‌های خارجی، جذاب‌بودنش است؛ به‌طوری‌که آموزش این لغات، با تصاویر گرافیکی و بازی‌های مختلف همراه است. این اپلیکیشن به‌صورت رایگان در پلی استور عرضه می‌شود. لازم به ذکر است که اپلیکیشن Drops در حال حاضر بیش از یک میلیون نصب فعال دارد و روی همه دستگاه‌هایی که از اندروید نسخه ۴٫۴ یا جدیدتر استفاده می‌کنند، قابل‌نصب است.

اپلیکیشن یوتیوب تیوی که امکان پخش معروف‌ترین شبکه‌های تلویزیونی خبری و ورزشی را برای تمام گوشی‌ها، تبلت‌ها و تلویزیون‌های هوشمند مبتنی بر اندروید ارائه می‌کند، توانست عنوان برترین اپلیکیشن سال را از دیدگاه کاربران، به خود اختصاص دهد.

در بخش مفرح‌ترین اپلیکیشن سال، VIMAGE که اپلیکیشن برای خلق تصاویر متحرک یا سینماگراف است، عنوان برتر سال ۲۰۱۸ میلادی را به‌دست آورد. این اپلیکیشن به‌صورت رایگان قابل‌نصب است؛ ولی استفاده از همه امکانات آن، نیازمند پرداخت درون برنامه خواهد بود.

برترین اپلیکیشن های 2018

اپلیکیشن عجیب ولی جذاب SLOWLY، عنوان برترین اپلیکیشن ناشناخته را در فهرست برترین اپلیکیشن های 2018 به‌دست آورد. SLOWLY یک اپلیکیشن پیام‌رسان محسوب می‌شود؛ با این تفاوت که هدف آن، شبیه‌سازی ارسال پیغام به روش سنتی و از طریق نامه است. زمان ارسال پیام‌هایی که کاربر با این اپلیکیشن برای دوستانش ارسال می‌کنید، به فاصله مکانی او و دوستانش بستگی دارد.

برترین اپلیکیشن های 2018

در بخش برترین اپلیکیشن آموزشی سال ۲۰۱۸، گوگل Mimo را معرفی کرد؛ اپلیکیشنی رایگان که با راه‌های جذاب و مفرح، انواع کدنویسی اپلیکیشن، بازی و وب‌سایت در کوتاه‌ترین زمان ممکن آموزش می‌دهد.

درنهایت و در پایان فهرست برترین اپلیکیشن های 2018 گوگل، عنوان برترین اپلیکیشن روزمره به آموزش آشپزی Tasty رسید. این اپلیکیشن که دستور تهیه بیش از ۳۰۰۰ غذا را به‌صورت قدم‌به‌قدم آموزش می‌دهد، رایگان است و بیش از یک میلیون نصب فعال در سراسر جهان دارد.

جداکننده

منبع: Play Store

ارسال نظر