بر اساس اطلاعات منتشرشده در سایت 9to5Google به نظر می‌رسد که شرکت گوگل قصد دارد نسخه مخصوص کاربران معمولی پیام‌رسان گوگل هنگ اوتس (Google Hangouts) را در سال ۲۰۲۰ میلادی تعطیل کند.

در سال ۲۰۱۷ میلادی شرکت گوگل اعلام کرده بود که هنگ اوتس به دو قسمت تبدیل می‌شود که «هنگ اوتس میت» (Hangouts Meet) و «هنگ اوتس چت» (Hangouts Chat) نام خواهند داشت. از آن سال به بعد، کم‌کم نسخه مربوط به کاربران معمولی گوگل هنگ اوتس رها‌ شد و حتی پشتیبانی این اپلیکیشن از سرویس SMS هم پایان یافت. گوگل با این اقدام سعی کرد که کاربران به استفاده از اندروید مسنجر رو بیاورند؛ همچنین گوگل دیگر به‌روزرسان بزرگی برای هنگ اوتس منتشر نکرد. چنین اتفاقاتی باعث شد که حتی طرفداران سرسخت این پیام‌رسان هم آن را ترک و از اپلیکیشن‌های دیگر استفاده کنند؛ البته گوگل هنوز پیام‌رسان مخصوص کاربران معمولی را رها نکرده است و به پشتیبانی از پیام‌رسان «الو» (Allo) ادامه می‌دهد.

گوگل هنگ اوتس

شرکت گوگل درباره شایعات منتشرشده واکنشی نشان نداده است و فقط «اسکات جان‌استون» از مسئولان سرویس‌های G Suite و Hangouts به این موضوع اشاره کرد که همچنان از نسخه کلاسیک پیام‌رسان گوگل هنگ اوتس استفاده می‌کند؛ البته که صحبت‌های او خبر تعطیل‌شدن این پیام‌رسان را در سال ۲۰۲۰ رد نکرد.

گوگل هنگ اوتس

گوگل در چند سال گذشته، سعی کرده است که در حوزه برنامه‌های پیام‌رسان و حتی شبکه‌های اجتماعی فعالیت داشته باشد؛ اما پروژه‌های این شرکت در این زمینه چندان مورد توجه مردم قرار نمی‌گیرد. گوگل تصمیم گرفته است تا مدتی دیگر شبکه اجتماعی گوگل پلاس را هم تعطیل کند. چند ماه پیش هم به این موضوع اشاره شد که گوگل سرمایه‌گذاری روی پیام‌رسان الو را قطع کرده است. این موضوع بیانگر آن است که استقبال مردم از این پیام‌رسان نتوانسته است انتظارات گوگل را برآورده کند. هنوز مشخص نیست که سیاست‌های گوگل در برابر الو به چه صورت دنبال می‌شود؛ اما اگر از الو استفاده می‌کنید، بد نیست که به فکر استفاده از پیام‌رسان دیگری باشید.

ارسال نظر