دو سال پس از عرضه بازی محبوب «پوکمون گو»، ارزش شرکت سازنده این بازی به چهار میلیارد دلار رسید. «نیانتیک» (Niantic) فعالیت خود را به‌عنوان یک استارتاپ داخلی گوگل آغاز کرد. این شرکت در ابتدا از فناوری واقعیت افزوده (AR) برای ساخت یک بازی به نام Ingress استفاده کرد؛ اما در آن زمان، فناوری واقعیت افزوده هنوز کاربرد زیادی نداشت و این بازی نتوانست در بین کاربران به موفقیت خاصی برسد؛ البته این موضوع هم که برای نصب Ingress به دعوت‌نامه نیاز داشتید، بی‌تاثیر نبود.

پوکمون گو Pokemon GO

اما در سال ۲۰۱۶ میلادی، نیانتیک از تجربه ساخت بازی Ingress و فناوری واقعیت افزوده برای طراحی بازی موبایل جدیدی به نام «پوکمون گو» (Pokemon GO) استفاده کرد. همان‌طور که می‌دانید، انیمیشن پوکمون میلیون‌ها طرفدار در سراسر جهان دارد؛ بنابراین همان‌طور که انتظار می‌رفت، استقبال کاربران از این بازی، فوق‌العاده زیاد بود. این استقبال به‌قدری زیاد بود که طبق گزارش نشریه Wall Street Journal، شرکت نیانتیک حالا ارزشی معادل چهار میلیارد دلار دارد.

نقل قول راست

با این‌که بیش از دو سال از زمان انتشار پوکمون گو می‌گذرد،
این بازی مبتنی بر فناوری AR هنوز هم طرفداران زیادی دارد.

نقل قول چپ
پوکمون گو Pokemon GO

نیانتیک مدتی قبل توانست سرمایه‌ای معادل ۲۰۰ میلیون دلار جمع کند که نشان از برنامه‌های ویژه این شرکت در آینده نزدیک دارد. در سمت دیگر، با این‌که بیش از دو سال از انتشار پوکمون گو می‌گذرد، این بازی موبایل هنوز هم طرفداران زیادی دارد؛ بنابراین بعید نیست که نیانتیک هنوز هم قصد هزینه کردن برای توسعه این بازی را داشته باشد؛ برای نمونه، اخیرا قابلیت نبرد تک‌به‌تک (PVP) با یک به‌روزرسانی به پوکمون گو اضافه شد.

جداکننده

منبع: Ubergizmo

ارسال نظر