محققان «مؤسسات فناوری هند» در شهر کاراگپور، در حال توسعه یک اپلیکیشن ترک سیگار هستند که هرزمانی که فرد سیگاری بخواهد سیگارش را روشن کند، به او هشداری در قالب متن، صدا یا ویدیو می‌دهد.

این اپلیکیشن ترک سیگار که هنوز در مرحله توسعه قرار دارد، توسط تیمی از محققان هندی در مؤسسات فناوری هند (IIT) توسعه می‌یابد. این اپلیکیشن می‌تواند رفتار روزانه و عادت‌های افراد سیگاری را رصد می‌کند؛ به‌علاوه به ساعت هوشمند یا مچ‌بند هوشمند شخص هم وصل می‌شود تا بهتر و دقیق‌تر، سیگار کشیدن او را تشخیص دهد.

اپلیکیشن ترک سیگار
جداکننده

این اپلیکیشن ترک سیگار از حسگرهای گوشی و ساعت یا مچ‌بند هوشمند شخص سیگاری استفاده می‌کند تا در لحظه روشن کردن سیگار، یک پیغام متنی، صوتی یا تصویری را برای او ارسال می‌کند؛ همچنین می‌تواند به‌صورت خودکار، با خانواده، دوستان یا حتی دکتر او تماس بگیرد.

اپلیکیشن ترک سیگار

Ram Babu Roy سرپرست تیم توسعه این اپلیکیشن می‌گوید:

نقل قول راست

اپلیکیشن ترک سیگار ما می‌تواند برای طراحی برنامه‌های انگیزشی یا بازدارنده، کمک زیادی کند؛ به‌علاوه می‌تواند به شرکت‌های بیمه کمک کند تا قیمت دقیق‌تری را برای طرح بیمه سلامت خود تعیین کنند. اشخاصی که به هشدارهای این اپلیکیشن عمل کنند، پیغام‌های تشویقی در مورد بهبود سلامت خود دریافت خواهند کرد.

نقل قول چپ
جداکننده

منبع: Elets Technomedia

ارسال نظر