«گوگل» دو اپلیکیشن اندرویدی جدید معرفی کرد که برای کمک به افراد ناشنوا و کم‌شنوا طراحی شده‌اند. اپلیکیشن Live Transcribe و اپلیکیشن Sound Amplifier آمده‌اند تا زندگی را برای این‌گونه افراد راحت‌تر کنند.

اپلیکیشن Live Transcribe به کمک رایانش ابری و فناوری تبدیل صدا به تصویر، مکالمات را روی نمایشگر گوشی افراد ناشنوا یا کم‌شنوا نمایش می‌دهد. این اپلیکیشن به کمک میکروفن گوشی اندرویدی، می‌تواند حرف‌های گفته‌شده را به‌صورت همزمان به متن تبدیل کند؛ بنابراین اپلیکیشن Live Transcribe کمک می‌کند تا ناشنوایان و کم‌شنوایان بتوانند مثل بقیه افراد جامعه، زندگی کنند. این اپلیکیشن بیش از ۷۰ زبان جهان را شناسایی می‌کند؛ به‌علاوه کاربرد آن دوطرفه است؛ یعنی می‌تواند برای افرادی که قدرت سخن گفتن نداشته یا به هر دلیلی نمی‌خواهند حرف بزنند، متن‌های نوشته‌شده را به صدا تبدیل کند. کاربران می‌توانند عملکرد اپلیکیشن Live Transcribe را با اتصال یک میکروفن خارجی به گوشی، افزایش دهند. در حال حاضر این اپلیکیشن از طریق فروشگاه پلی استور، در اختیار تعداد محدودی از کاربران گوشی‌های اندرویدی قرار گرفته است.

اپلیکیشن Live Transcribe

اپلیکیشن دوم Sound Amplifier نام دارد که سال گذشته در جریان کنفرانس گوگل I/O رونمایی شد. این اپلیکیشن مثل یک سمعک عمل کرده و شنیدن صداهای محیط را راحت‌تر می‌کند. برای استفاده از این اپلیکیشن باید یک هدفون باسیم را به گوشی اندرویدی خود وصل کنید تا صدای محیط را تقویت کند. اپلیکیشن Sound Amplifier صداهای ضعیف محیط را بلندتر و صداهای بلند را ثابت نگه می‌دارد تا صدای شنیده‌شده، واضح‌تر شود. این اپلیکیشن برای گوشی‌هایی که از اندروید ۹ پای استفاده می‌کنند، از طریق پلی استور قابل دانلود است.


منبع: Ubergizmo

ارسال نظر