اپلیکیشن جدید می‌تواند از طریق بررسی رنگ عکسی از ناخن افراد، بیماری کم خونی را تشخیص دهد.

با همکاری محققان «موسسه فناوری جورجیا» و «دانشگاه اموری» آتلانتا در ایالات‌متحده آمریکا، بیماری کم خونی به‌زودی از طریق تلفن همراه قابل‌تشخیص خواهد بود. این محققان معتقدند که بیماری کم خونی را می‌توان با بررسی تصویری از ناخن، کف دست یا زبان افراد تشخیص داد. الگوریتم این اپلیکیشن از رنگ ناخن افراد برای تشخیص میزان هموگلوبین خون آن‌ها استفاده می‌کند. این کار به‌سادگی و با گرفتن عکسی از ناخن افراد انجام می‌شود.
طبق ادعای محققان دانشگاه اموری، الگوریتم این اپلیکیشن دقت بالایی دارد و می‌تواند جایگزین روش‌های دیگر تشخیص کم خونی شود. آن‌ها معتقدند که رنگ ناخن دست، بهترین قسمت بدن برای نشان دادن میزان هموگلوبین موجود در خون است.

کم خونی

در آزمونی چهارهفته‌ای، عملکرد این اپلیکیشن روی ۳۳۷ نفر بررسی شد. نتایج این بررسی نشان داد که دقت این اپلیکیشن باوجود این‌که به خوبی آزمایش خون نیست، ولی از ابزارهای دیگر موجود در بازار، به‌مراتب دقیق‌تر است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فرآیند توسعه این اپلیکیشن، به لینک زیر مراجعه کنید.
Nature.com

نقل قول راست

بیش از دو میلیارد نفر در سراسر جهان از بیماری کم خونی رنج می‌برند.

نقل قول چپ

کم خونی، بیماری شایعی است که از کم شدن هموگلوبین خون ایجاد می‌شود. این بیماری باعث می‌شود تا خستگی شدید و ناراحتی قلبی در بیمار ایجاد شود. در حال حاضر، بیش از دو میلیارد نفر در سراسر جهان از این بیماری رنج می‌برند. تشخیص کم خونی به آزمایش خون و آزمایش‌های دیگری با ابزار پیشرفته و افراد متخصص نیاز دارد که معمولا در کشورهای درحال‌توسعه، به‌سختی پیدا می‌شود. اگر این بیماری در مراحل اولیه شناسایی شود، درمان آن کار راحتی خواهد بود.

کم خونی

منبع: The Next Web

ارسال نظر