مایکروسافت در آخرین روزهای سال ۲۰۱۸ میلادی، به‌روزرسانی جدیدی برای مرورگر «اج» (Edge) آن هم برای سیستم‌عامل iOS منتشر کرد. درحالی‌که این مرورگر هنوز در مرحله آزمایشی قرار دارد، کاربران می‌توانند از آن استفاده کنند. در به‌روزرسانی جدیدی که برای مرورگر اج منتشر شده، یکسری قابلیت‌های مفید در اختیار کاربران قرار گرفته است که از بین آن‌ها می‌توانیم به قابلیت تصویر در تصویر اشاره کنیم.

نقل قول راست

در به‌روزرسانی جدید مرورگر اج برای iOS، قابلیت تصویر در تصویر و کنترل والدین در اختیار کاربران قرار گرفت.

نقل قول چپ

قابلیت تصویر در تصویر باعث می‌شود که بتوانید چند کار را به‌صورت همزمان انجام دهید. در این حالت، ویدیوها را خارج از مرورگر مشاهده خواهید کرد و می‌توانید به جست‌وجوی اینترنتی خود ادامه دهید. در این به‌روزرسانی، یک ویژگی جذاب دیگر هم در اختیار کاربران قرار گرفته است که صحت منابع خبری مختلف را اعلام می‌کند. این سیستم یک ویژگی اعتبار دهی به خبرها محسوب می‌شود که به‌واسطه اطلاعاتی که کسب می‌کند به صحت خبر امتیاز می‌دهد. سیستم کنترل والدین هم به این مرورگر اضافه شده است. اکنون والدین می‌توانند روی محتوایی که فرزندانشان مشاهده می‌کنند، کنترل داشته باشند.

مرورگر اج

تمام این ویژگی‌های جدید را می‌توانید در به‌روزرسانی مرورگر اج فعال یا غیرفعال کنید. اگر ازجمله افرادی هستید که از اج برای گوشی آیفون یا تبلت آیپد استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که آپدیت نسخه 42.9.0 اج را دانلود کرده‌اید. مرورگر اج برای گوشی‌های اندرویدی هم منتشر شده است و می‌توانید این مرورگر را روی گوشی‌های اندرویدی دانلود کنید.

گوگل پلی استور
اپل اپ استور

منبع: Windows Central

ارسال نظر