شرکت گوگل در جریان نمایشگاه CES 2019 از امکانات جدید دستیار صوتی خود، یعنی گوگل اسیستنت رونمایی کرد. یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌های معرفی‌شده، امکان تعامل پیشرفته بین گوگل اسیستنت و گوگل مپس است. این امکانات به کمک رانندگان می‌آید تا بتوانند همزمان با پیدا کردن آدرس موردنظر، رانندگی امن‌تری هم داشته باشند؛ برای نمونه کاربران اندروید و iOS می‌توانند از گوگل اسیستنت بخواهند که هنگام مسیریابی به پیغام‌هایشان پاسخ دهد، برایشان موسیقی پخش کند و حتی زمان رسیدن به مقصد را برای دوستان یا خانواده‌شان بفرستد. حتی کاربران می‌توانند مکان‌هایی را که طی سفر از آنجا رده شده‌اند، ذخیره کنند و اطلاعاتی را درباره آن‌ها به‌دست آورند.

نقل قول راست

در دستگاه‌های اندرویدی، گوگل اسیستنت می‌تواند هنگام مسیریابی، برنامه‌هایی مانند واتس‌اپ، وایبر، تلگرام و SMS را کنترل کند.

نقل قول چپ

گوگل تلاش کرده است که با ترکیب قابلیت‌های گوگل مپس و گوگل اسیستنت، امکانی فراهم کند که رانندگان نیازی به چک کردن گوشی هنگام رانندگی نداشته باشند. در دستگاه‌های اندرویدی، دستیار صوتی گوگل اسیستنت می‌تواند هنگام مسیریابی، برنامه‌هایی مانند واتس‌اپ، وایبر، تلگرام و SMS را کنترل کند. برای فعال کردن گوگل مپس هنگام رانندگی، کافی است بگویید: «هی گوگل، من را به خانه ببر.»

گوگل مپس

گوگل حتی امکان دسترسی به گوگل اسسیتنت را هنگامی‌که گوشی قفل است، فراهم کرده؛ البته این قابلیت تنها در گوشی‌های پیکسل وجود دارد و برای فعال کردن آن باید به منوی تنظیمات بروید. آخرین قابلیت که البته ربط خاصی به گوگل مپس ندارد، امکان استفاده از بلندگوی گوگل هوم، به‌عنوان مترجم همزمان است. کافی است بگویید: «هی گوگل، مترجم فرانسوی من شو!» تا گوگل اسیستنت به‌صورت همزمان، سخنان شما را به فرانسوی ترجمه صوتی و متنی کند.

منبع: Phone Arena

ارسال نظر