بااینکه چند سالی از عرضه بازی موبایل «پوکمون گو» می‌گذرد، هنوز هم جزو یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین بازی‌های موبایل محسوب می‌شود. بر اساس اطلاعات منتشرشده توسط موسسه تحقیقاتی Sensor Tower، درآمد بازی موبایل پوکمون گو از زمان عرضه تا به امروز، معادل ۲٫۴۵ میلیارد دلار بوده است.

این درآمد، کاملا بیشتر از درآمد تک‌تک بازی‌های موبایل مبتنی بر پوکمون است. از بازی‌هایی محبوبی مثل «پوکمون شافل»، «پوکمون دوئل»، «پوکمون کوئست»، «پوکمون مجیکارپ جامپ» و «پوکمون تی‌جی‌سی آنلاین»، هیچ‌کدام نتوانستند درآمدی حتی نزدیک به درآمد «پوکمون گو» داشته باشند. در حقیقت، مجموع درآمد تمام این بازی‌ها، ۲٫۵ میلیارد دلار، یعنی فقط ۵۰ میلیون دلار بیشتر از درآمد «پوکمون گو» است.

بازی موبایل پوکمون گو

تحلیل‌گران Sensor Tower، یکی از اصلی‌ترین دلایل درآمد زیاد پوکمون گو را، میزان به‌روزرسانی‌های آن می‌دانند. استودیوی سازنده این بازی یعنی Niantic از سال ۲۰۱۶ میلادی تاکنون، به‌روزرسانی‌های زیادی را منتشر کرده است که این به‌روزرسانی‌ها، علاوه بر برطرف کردن ایرادات بازی، امکانات جدیدی را هم به آن اضافه کرده است؛ برای مثال، قابلیت‌هایی مثل خریدوفروش یا نبردهای بین بازیکنان، باعث شد تا تعداد زیادی از بازیکنان پوکمون گو که این بازی را ترک کرده بودند، دوباره آن را نصب کنند. همچنین، شرکت سازنده، رویدادهای زیادی را در رابطه با این بازی در سراسر جهان برگزار می‌کند که این رویدادها هم، بازیکن‌ها را تشویق می‌کنند که پوکمون گو را از گوشی‌هایشان حذف نکنند.


منبع: Variety

ارسال نظر