اگر جزو کاربرانی هستید که از گوشی‌های رده پایین یا قدیمی استفاده می‌کنید، شرکت شیائومی خبر خوبی برایتان دارد؛ این شرکت چینی از مرورگر «مینت» (Mint) رونمایی کرد که مخصوص گوشی‌های ضعیف با حافظه کم طراحی شده است. این مرورگر تنها ۱۱ مگابایت فضا اشغال می‌کند. در مقایسه، مرورگر مایکروسافت Edge که یکی از سبک‌ترین مرورگرها در گوشی‌های موبایل است، حجمی معادل ۷۶ مگابایت دارد.

مرورگر مینت

شیائومی ادعا می‌کند که باوجود حجم کم، مینت یکی از سریع‌ترین مرورگرها برای گوشی‌های موبایل محسوب می‌شود. طبق آزمون‌های انجام‌شده، این مرورگر ازلحاظ سرعت بارگذاری صفحات، با دو مرورگر گوگل کروم و مایکروسافت Edge یکسان است؛ حتی ازنظر امکانات و قابلیت‌ها، مینت می‌تواند با برترین‌های بازار رقابت کند؛ برای نمونه، قابلیت‌هایی مثل Incognito Mode یا Reading Mode در این مرورگر هم وجود دارد؛ به‌علاوه با مینت می‌توانید نسخه دسکتاپ یا نسخه مخصوص آیفون و آیپد هر وب‌سایتی را ببینید. اگر هم بخواهید که کمترین پهنای باند اینترنت را استفاده کنید، این مرورگر می‌تواند تصاویر موجود در وب‌سایت‌ها را حذف کند. امکان تغییر رابط کاربری مینت به رنگ مشکی هم وجود دارد.

مرورگر مینت

اپلیکیشن مینت به‌صورت رایگان از فروشگاه گوگل پلی استور قابل دانلود است؛ البته باید در نظر داشته باشید که مرورگری دیگری هم با همین نام در گوگل پلی وجود دارد؛ ولی باید اپلیکیشنی را دانلود که توسط شیائومی توسعه داده شده است.

گوگل پلی استور

ارسال نظر