شرکت سازنده بازی «فورتنایت» یعنی «اپیک گیمز» (Epic Games) قرار است از سال آینده، فروشگاه اپلیکیشن و بازی موبایل خود را برای مقابله با شرکت‌های گوگل و اپل ارائه کند. بر اساس گزارش The Wall Street Journal، «تیم سویینی» مدیرعامل اپلیک گیمز، معتقد است که دو شرکت گوگل و اپل، سهم زیادی را از درآمد توسعه‌دهندگان به خود اختصاص می‌دهند و این موضوع در فروشگاه اپیک گیمز حل خواهد شد.

فروشگاه اپیک گیمز

سویینی می‌گوید که گوگل ۳۰ درصد از درآمد هر بازی‌های موبایل را برای خود برمی‌دارد؛ به همین دلیل است که بازی فورتنایت در پلی استور عرضه نشده است. اپیک گیمز قصد دارد با عرضه فروشگاه اندرویدی خود، به‌طور مستقیم به جنگ با گوگل پلی برود؛ البته به دلیل طبیعت بسته اپل استور، فروشگاه اپیک گیمز فقط محصولات اندرویدی را عرضه خواهد کرد.

نقل قول راست

گوگل و اپل ۳۰ درصد از درآمد توسعه‌دهندگان را برای خود برمی‌دارند.

نقل قول چپ

برای تشویق توسعه‌دهندگان به همکاری با فروشگاه اپیک گیمز، این شرکت قصد دارد تا ۸۸ درصد از درآمد ایجادشده از بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها را به توسعه‌دهندگان بدهد. این در حالی است که گوگل و اپل تنها ۷۰ درصد از درآمد را به توسعه‌دهندگان می‌دهد. پیش‌ازاین هم، فروشگاه اینترنتی استیم ناچار شد تا برای همکاری با شرکت‌های مثل اپیک گیمز، سود خود را از فروش بازی‌های کامپیوتری کاهش دهد؛ ولی بعید است که گوگل و اپل حاضر به کاهش سود خود شوند.

فروشگاه اپیک گیمز

بازی فورتنایت به‌عنوان موفق‌ترین اثر شرکت اپیک گیمز، تاکنون یک میلیارد دلار درآمد و ۲۰۰ میلیون کاربر ثبت‌شده داشته است. این بازی در فروشگاه اپل استور عرضه شده است؛ ولی برای دستگاه‌های اندرویدی،‌ باید به‌صورت مستقیم و از طریق وب‌سایت EpicGames.com دانلود شود.

منبع: Phone Arena

ارسال نظر