اکثر موسیقی‌دانان و نوازندگان ترجیح می‌دهند که فرایند ضبط موسیقی را در یک استودیو با تجهیزات و نرم‌افزار حرفه‌ای انجام دهند. مزیت استودیو این است که ازلحاظ صوتی عایق‌بندی شده است و صدای شفاف‌تر و رساتری ضبط می‌شود؛ اما بر اساس گزارش TechCrunch، شرکت «دالبی» (Dolby) که یکی از مطرح‌ترین نام‌ها در دنیای صدا محسوب می‌شود، درحال‌توسعه اپلیکیشنی با نام 234 است که امکان ضبط حرفه‌ای صدا را در فضاهای خارج از استودیو فراهم می‌کند.

اپلیکیشن دالبی 234

ممکن است بگویید که اپلیکیشن‌های زیادی برای ضبط صدا وجود دارد؛ به‌علاوه تمام گوشی‌های هوشمند، به‌طور پیش‌فرض یک اپلیکیشن ضبط صدا دارند؛ اما موضوعی که باید در نظر داشته باشید این است که اپلیکیشن دالبی ، الگوریتم پیشرفته‌ای دارد که می‌تواند صداهای پس‌زمینه را شناسایی و حذف کند. این یعنی اگر در شرایط نامطلوبی اقدام به ضبط صدا کنید، اپلیکیشن دالبی می‌تواند صداهایی مثل صدای پنکه، صدای سیستم تهویه یا ترافیک را شناسایی و حذف کند. کاربران حتی می‌توانند کیفیت صدای ضبط‌شده خود را به کمک یک سری افکت صوتی بهبود بخشند.

اپلیکیشن دالبی 234

طبق گزارش TechCrunch، در وب‌سایت دالبی بخشی برای ثبت‌نام کاربران برای تست این اپلیکیشن وجود داشت که البته دالبی آن را غیرفعال کرده است.

اپلیکیشن دالبی 234

به نظر می‌رسد که اپلیکیشن دالبی 234 بتواند ابزار فوق‌العاده مفیدی برای پادکسترها، موسیقی‌دانان و نوازندگان باشد. نظر شما در این مورد چیست؟


منبع: TechCrunch

ارسال نظر