خواندن مطالب مختلف برای بسیاری از ما کار دشواری نیست و به خیلی راحت می‌توانیم این کار را انجام دهیم؛ اما افرادی که کم‌شنوا یا ناشنوا هستند، با چالش‌های زیادی درزمینه خواندن مطالب مختلف مواجه می‌شوند. این موضوع در کودکان سختی بیشتری هم دارد و کار کمی دشوارتر می‌شود؛ مخصوصا اگر والدین یا معلم‌ آن‌ها با زبان اشاره آشنا نباشند. حالا به نظر می‌رسد که شرکت «هواوی» برای حل این مشکل دست‌به‌کار شده و اپلیکیشن StorySign را راهی بازار کرده است. اپلیکیشن StorySign مبتنی بر واقعیت مجازی است و کاربرد آسانی هم دارد. کافی است آن را اجرا کنید و دوربین گوشی را روی قسمت موردنظر کتاب بگیرید. این اپلیکیشن می‌تواند کلماتی را که در دید دوربین قرار گرفته‌اند به زبان اشاره ترجمه کند؛ همچنین این کار به‌وسیله یک آواتار کاملا سه‌بعدی اجرا می‌شود و همه‌چیز زیبا و جذاب برای کودکان به نمایش درمی‌آید.

اپلیکیشن StorySign

اگر فکر می‌کنید که آواتار طراحی‌شده برای این اپلیکیشن بسیار جذاب و زیبا به نظر می‌رسد باید به این موضوع اشاره کنیم که این آواتار توسط شرکت «آردمن انیمیشن» خالق انیمیشن‌های «والاس و گرومیت» (Wallace and Gromit) ساخته شده است.

اپلیکیشن StorySign

این اپلیکیشن بسیار کارآمد به کودکان ناشنوا یا کم‌شنوا کمک می‌کند که بتوانند کتاب‌ها را راحت‌تر مطالعه کنند و حتی راحت‌تر با زبان اشاره آشنا بشوند. در حال حاضر کتاب‌های زیادی از این اپلیکیشن پشتیبانی نمی‌کنند؛ البته اپلیکیشن جدید هواوی هم در حال حاضر تنها از ۱۰ زبان اشاره که بیشتر آن‌ها مربوط به کشورهای اروپایی می‌شوند، پشتیبانی می‌کند. هواوی به این موضوع اشاره کرده است که این اپلیکیشن تازه در اوایل راه قرار دارد و در آینده کتاب‌ها و زبان‌های بیشتری به آن اضافه می‌شود.

گوگل پلی استور

ارسال نظر