اپلیکیشن VLC یکی از محبوب‌ترین پخش‌کننده‌های فیلم روی کامپیوتر و موبایل به‌حساب می‌آید.طبق گزارش منتشرشده، این اپلیکیشن بیش از سه میلیارد بار دانلود شده است که ۲۵ درصد این مقدار دانلود مربوط به نسخه موبایل اپلیکیشن VLC می‌شود. درواقع، ۷۵۰ میلیون دانلود این نرم‌افزار مربوط به نسخه‌های اندروید و iOS می‌شود.

نقل قول راست

کاربران اندروید و iOS، مجموعا ۷۵۰ میلیون بار
اپلیکیشن VLC را دانلود کرده‌اند.

نقل قول چپ

شرکت VideoLan سازنده اپلیکیشن VLC با انتشار خبر سه میلیارد دانلود آن، اعلام کرد که این نرم‌افزار در آینده از AirPlay و واقعیت مجازی پشتیبانی می‌کند. پشتیبانی از تکنولوژی واقعیت مجازی باعث می‌شود که کاربران بتوانند فیلم‌های معمولی را با استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی مانند HTC Vive در محیطی شبیه به سینما مشاهده کنند؛ اما پشتیبانی از ویژگی AirPlay شاید هیجان‌انگیزترین قابلیت این نرم‌افزار باشد.

اپلیکیشن VLC

ویژگی AirPlay باعث می‌شود که کاربران اندروید بتوانند گوشی‌ هوشمند خود را به اپل تی وی متصل کنند. شرکت VideoLan اعلام کرد که این امکان اواخر همین ماه میلادی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد؛ همچنین گفته شده VLC در آینده به کتاب‌خانه‌ای برای رسانه‌های مختلف تبدیل می‌شود تا بتواند با آیتونز رقابت کند. به نظر می‌رسد که سازندگان VLC فعلا قصد ندارند با نرم‌افزارهایی مانند Kodi و Plex رقابت کنند؛ چراکه این نرم‌افزارها تجربه کاربری بهتری را به کاربران منتقل می‌کنند.

منبع: Phone Arena

ارسال نظر