شاید بتوان تبلت‌ها را یک گوشی با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر نام برد، اما حقیقت این است که تبلت‌ها کارهای بیشتری انجام می‌دهند. درحالی‌که تبلت‌ها یک سیستم‌عامل مشترک با گوشی‌ها دارند، اما کارایی متفاوتی دارند و به همین دلیل عملکرد برخی اپلیکیشن‌ها باید برای تبلت‌ها بهینه شود. همین موضوع باعث شده که مرورگر اینترنت فایرفاکس برای آیپد به‌روزرسانی شود تا عملکرد بهتری روی این تبلت‌ها داشته باشد.

شرکت موزیلا اعلام کرد که با به‌روزرسانی فایرفاکس برای تبلت‌های اپل این مرورگر عملکرد بهتری روی تبلت اپل پیدا می‌کند. موزیلا اعلام کرد:

«ما می‌دانیم که آیپد یک آیفون بزرگ‌تر نیست و کاربرد متفاوتی باهم دارند؛ پس به‌جای اینکه یک نسخه بزرگ‌تر از فایرفاکس را برای آیپد عرضه کنیم، تصمیم گرفتیم که ویژگی‌های متناسب با آیپد را به آن اضافه کنیم. الان این مرورگر برای آیپد متفاوت‌تر از نسخه آیفون است.»

فایرفاکس برای آیپد

فایرفاکس برای آیپد از ویژگی‌های جالبی مانند Split-Screen پشتیبانی می‌کند؛ مثلا می‌توانید در کنار این مرورگر یک اپلیکیشن دیگر هم باز کنید و از هر دوی آن‌ها همزمان استفاده کنید. همچنین امکان مدیریت تب‌ها هم به این نسخه اضافه شده است. گزینه دیگری برای جست‌وجوی شخصی هم در این مرورگر دیده می‌شود. این ویژگی از آوت‌لوک هم پشتیبانی می‌کند و به‌وسیله آن می‌توانید ایمیل ارسال کنید بدون اینکه اطلاعات شخصیتان به خطر بیافتد. فایرفاکس نسخه آیپد از صفحه‌کلید اکسترنال هم پشتیبانی می‌کند.

به‌روزرسانی جدید فایرفاکس برای آیپد هم‌اکنون منتشر شده است و می‌توانید این مرورگر را نصب کنید.


منبع: Mozilla

ارسال نظر