با توجه به اینکه فروش گوشی‌های آیفون در سال گذشته با کاهش چشمگیری مواجه شد، اپل برای جبران درآمد، به سمت سرویس‌ها و حق اشتراک‌ها روی آورد. نتایج مربوط به میزان هزینه کاربران برای خرید درون برنامه در سال گذشته هم نشان می‌دهد که استراتژی جدید اپل، موفق بوده است.

بر اساس گزارش موسسه Sensor Tower، کاربران آیفون در ایالات‌متحده در سال ۲۰۱۸ میلادی، به‌طور متوسط ۷۹ دلار خرید درون برنامه داشته‌اند. این در حالی است که در سال ۲۰۱۷ میلادی، این رقم ۳۶ درصد کمتر و ۵۸ دلار بود. Sensor Tower در این مورد می‌گوید:

«این گزارش نشان می‌دهد که اشتراک درون برنامه که تقریبا در تمام اپلیکیشن‌های پردرآمد وجود دارد، در دو سال اخیر رشد چند برابری داشته است.»

خرید درون برنامه

جالب است بدانید که بیشتر این هزینه در بازی‌ها انجام می‌شود. کاربران برای این‌که بتوانند در بازی‌های چندنفره، قدرت بیشتری در مقایسه با دوستان و رقبایشان داشته باشند، مبالغ زیادی را روی موارد مختلف هزینه می‌کنند. Sensor Tower می‌گوید که ۵۶ درصد از کل خریدهای درون برنامه‌ای که معادل ۴۴ دلار برای هر کاربر است، به بازی‌های موبایل مربوط می‌شود. موارد دیگری هم مثل سرویس‌های سرگرمی و موسیقی و شبکه‌های اجتماعی، رشد ۲۲ درصدی در مقایسه با سال قبل داشته‌اند.

همان‌طور که می‌دانید، اپل سهم قابل‌توجهی از درآمد توسعه‌دهندگان از خرید درون برنامه و حق اشتراک سرویس‌ها را به خودش اختصاص می‌دهد. همین موضوع سبب شده است که در سال گذشته، اپل بتواند ۱۰٫۹ میلیارد دلار از این موارد درآمد داشته باشد که در مقایسه با سال ۲۰۱۷، رشد ۱۹ درصدی داشته است. در سمت دیگر، فروش گوشی‌های آیفون در سال گذشته، ۱۵ درصد کاهش یافته است.


منبع: The Daily Republic

ارسال نظر