تعطیلات سال جدید میلادی، زمان شلوغی برای شرکت‌ها و خریداران است. در این زمان، شرکت‌ها بیشترین تخفیف را روی محصولات و خدماتشان ارائه می‌دهند. کاربران هم‌زمان آزاد زیادی برای خرید، نصب اپلیکیشن، تماشای فیلم و بازی کردن دارند. این موضوع را می‌توان دلیل درآمد نجومی اپل از فروشگاه آنلاین خود، یعنی اپ استور دانست. مقامات رسمی این شرکت آمریکایی در مورد درآمد اپ استور اعلام کردند که در بازه یک‌هفته‌ای کریسمس تا آغاز سال جدید میلادی، کاربران محصولات اپل، رقمی معادل ۱٫۲۲ میلیارد دلار را در این فروشگاه هزینه کردند. «فیل شیلر»، مدیر ارشد بازاریابی اپل، در این مورد گفت:

نقل قول راست

اپ استور در بازه یک‌هفته‌ای تعطیلات سال جدید میلادی، رکوردشکنی کرد! این پرفروش‌ترین هفته در کل تاریخ شرکت اپل محسوب می‌شود. کاربران ما بیش از ۱٫۲۲ میلیارد دلار برای اپلیکیشن‌ها و بازی‌های موبایل هزینه کردند؛ حتی در روز عید به‌تنهایی معادل ۳۲۲ میلیون دلار در اپ استور هزینه شد.

نقل قول چپ
درآمد اپ استور

اپل ادعا می‌کند که این موضوع به بخش خدمات این شرکت هم کمک کرده است تا رکوردهای جدیدی را بشکند. نکته جالب این‌که مدتی پیش، تیم کوک، مدیرعامل شرکت اپل، اعلام کرده بود که تقاضا برای گوشی‌های آیفون جدید کمتر از حد انتظار بوده و اپل مجبور شده است که تا اهداف درآمدی خود را کاهش دهد.

منبع: Apple

ارسال نظر