دومین دوره کارآموزی مرکز رشد یارا که از تیرماه ۹۸ آغاز شده بود، سرانجام در پایان شهریورماه به اتمام رسید. این مرکز که برای تربیت نیروی انسانی کارآمد ایجاد شد، دومین دوره کارآموزی خود را در رشته‌های Back-End ،Front-End و UI/UX طراحی کرد و پس از دریافت تعداد زیادی رزومه از طرف مشتاقان و علاقه‌مندان، کار خود را آغاز کرد.
در اینجا، گزارشی اجمالی از دومین دوره کارآموزی این مرکز رشد را به اطلاع مخاطبان می‌رسانیم.

شروع دوره دوم

دومین دوره کارآموزی مرکز رشد یارا، پس از دریافت تعداد بسیار زیادی رزومه و تعیین صلاحیت متقاضیان، در تاریخ ۲۲ تیرماه ۱۳۹۸ و با برگزاری نخستین جلسه، رسما آغاز شد.
کارآموزان در نخستین جلسه، با یکدیگر آشنا شدند و با تیم منابع انسانی مجموعه یارا آشنا شدند؛ این آشنایی در همان ابتدا آن‌ها را در جریان فرهنگ سازمانی این مجموعه قرار داد و همچنین تاریخچه این مجموعه به آن‌ها عرضه شد. آن‌ها سپس مخاطب سخنان برگزیدگان و استخدام‌شده‌های اولین دوره مرکز رشد یارا بودند و داستان سخت‌کوشی و موفقیت آن‌ها را از زبان خودشان شنیدند. در مرحله بعد، سرفصل‌هایی آموزشی هر گروه به آن‌ها عرضه شد و کارآموزان نگاهی کلی درباره آنچه خواهند آموخت به‌دست آوردند. در پایان جلسه اول، با مدیرعامل مجموعه به گفت‌وگو نشستند و مخاطب سخنان ایشان بودند.

پایان دومین دوره کارآموزی مرکز رشد یارا

محتوای آموزشی فنی

دومین دوره مرکز رشد یارا در سه بخش برگزار شد که هر بخش شامل جلسات آموزش فنی و انجام کار روی پروژه‌های واقعی بود. کارآموزان در هر بخش به کمک کارشناسان و منتورهای خود، کارها را جلو می‌بردند و درنهایت مورد ارزیابی یک هیئت متخصص قرار می‌گرفتند.

محتوای آموزش عمومی

در این بخش از دوره مرکز رشد یارا، در دو کارگاه آموزشی مجزا، به آموزش‌های مربوط به Softskills پرداخته شد. که کارآموزان در کارگاه اول، مخاطب آموزش‌ مهارت‌های ارتباطی، هنر گوش دادن و اهمیت ارسال پیام درست بودند و در کارگاه دوم که از اواسط دوره کارآموزی آن‌ها آغاز شد، یادگیری مهارت‌های مربوط به تیم‌سازی، درک مفهوم تیم و انجام موفقیت‌آمیز کار تیمی در دستور کار آن‌ها قرار گرفت.
در این کارگاه‌ها، هر گروه آموزشی به‌صورت یک تیم مشغول یک بازی از پیش تعیین‌شده می‌شد و پس از آموزش مباحث و مفاهیم موردنظر کارگاه، عملکرد هر تیم با چالش مارشمالو ارزیابی می‌شد.

ارزیابی همه‌جانبه

کارآموزان دومین دوره مرکز رشد یارا، علاوه بر محک خوردن در آزمون‌های فنی، مورد ارزیابی ۳۶۰ درجه قرار گرفتند؛ این ارزیابی، بین کارآموزان، منتورها، مربیان و تیم منابع انسانی یارا انجام شد و در پایان هر بخش، بازخوردها به همه فعالان مرکز رشد ارائه شد.

آخرین جلسه

در آخرین جلسه دومین دوره کارآموزی، همه دست‌اندرکاران و فعالان مرکز رشد، دورهم جمع شدند و پس از برگزاری یک نشست صمیمانه، گفتگوهای پایانی، توصیه‌ها و پیشنهادات، گواهینامه‌ها و هدایا تقدیم شد و کارآموزان، مرکز رشد را ترک کردند؛ برخی برای مدتی کوتاه و برخی برای مدتی طولانی‌تر.

پایان دومین دوره کارآموزی مرکز رشد یارا 02

پایان دومین دوره مرکز رشد یارا و انتخاب نهایی از بین کارآموزان

پس از برگزاری آخرین جلسه این دوره، کارآموزان به خانه‌هایشان برگشتند و مرحله نهایی تصمیم‌گیری و انتخاب برگزیدگان آغاز شد و با بررسی نتایج ارزیابی‌هایی که در تمام طول دوره -به‌صورت مستمر- انجام شده بود، نتایج آزمون‌های فنی و نتایج آزمون‌های روان‌شناختی، ۶ نفر از کارآموزانی که در دومین دوره مرکز رشد شرکت کرده بودند برای استخدام نهایی انتخاب شدند. این نیروهای جدید و کارآمد، از مهرماه ۹۸، رسما همکاری خود با مجموعه یارا را آغاز می‌کنند.

ارسال نظر