بر اساس گزارش فروشگاه گوگل پلی استور، پراستفاده‌ترین و محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های اندروید در میان کاربران ایرانی منتشر شد. شرکت گوگل همواره فهرست پردانلودترین اپلیکیشن‌ها را بر اساس کشورهای مختلف منتشر می‌کند و نگاهی به فهرست مخصوص کاربران ایرانی، می‌تواند برای توسعه‌دهندگان و بازاریابان موبایل در ایران، بسیار مفید باشد. طبق اطلاعات پلی استور، در حال حاضر اپلیکیشن SHAREit که امکان ارسال انواع و اقسام فایل‌ها را به‌صورت مستقیم و از طریق Wi-Fi بین دوگوشی فراهم می‌کند، توانسته است تا پایان بهمن‌ماه ۹۷، رتبه اول محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های اندروید در بین کاربران ایرانی را به‌دست آورد. در ضمن این اپلیکیشن به‌صورت رایگان در گوگل پلی استور عرضه می‌شود.

به‌جز SHAREit، اپلیکیشن‌های «دیوار» و «شیپور»، پیام‌رسان‌های «واتس‌اپ»، «تلگرام» و «تلگرام ایکس»، اپلیکیشن مخصوص سامانه «آسان پرداخت»، اپلیکیشن «روبیکا»، اپلیکیشن‌های «اسنپ» و «اسنپ کیو» و تعدادی از اپلیکیشن‌های مربوط به VPNهای رایگان، جزو ۲۰ اپلیکیشن محبوب اندرویدی در میان کاربران ایرانی است.

محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های اندروید در بین کاربران ایرانی

نکته دیگر اینکه میزان محبوبیت اپلیکیشن‌های «دیوار»، «تلگرام»، «آسان پرداخت» و «اسنپ کیو» روندی سعودی دارد و روزبه‌روز به تعداد کاربران ایرانی آن‌ها افزوده می‌شود. این در حالی است که اپلیکیشن‌های «واتس اپ»، «روبیکا»، «اسنپ»، «شیپور» و «تلگرام ایکس»، روندی نزولی دارند و در مقایسه با ماه‌های گذشته، تعدادی کاربران ایرانی آن‌ها کمتر شده است.

نظر شما در این مورد چیست؟ شما از کدام اپلیکیشن‌ها بیشتر استفاده می‌کنید؟


منبع: Play Store

ارسال نظر