گوشی‌های هوشمند به‌صورتی طراحی شده‌اند که به‌حساب کاربری افراد، بسیار وابسته‌اند. از طرفی همین حساب کاربری باعث شده است که کاربران نتوانند به‌راحتی پلتفرم گوشی خود را تغییر دهند؛ مثلا کاربران نمی‌توانند به‌راحتی از اندروید به iOS بروند. کاربران با حساب کاربری خود، اپلیکیشن‌ها و آیتم‌های مختلفی را خریداری می‌کنند و تغییر پلتفرم، باعث می‌شود که دیگر به‌حساب کاربری خود در گوشی جدید دسترسی نداشته باشند. همین موضوع باعث شده است که میزان وفاداری کاربران اندروید و iOS به بالاترین میزان خود برسد.

با توجه به گزارش‌های منتشرشده، میزان وفاداری کاربران اندروید در حال حاضر به ۹۲ درصد و میزان وفاداری کاربران iOS به ۹۱ درصد رسیده است. سازمان CIRP با انتشار این گزارش گفته است که کاربران دیگر کمتر از اندروید به iOS مهاجرت می‌کنند و این موضوع یکی از دلایل کاهش فروش آیفون در ماه‌های اخیر به‌حساب می‌آید.

وفاداری کاربران اندروید

«مایک لوین» رییس شرکت CIRP می‌گوید:

«میزان وفاداری کاربران اندروید و iOS به بالاترین حد خود رسیده است. هر دو سیستم‌عامل کاربران وفادار خود را دارند و این کاربران از پلتفرمی که استفاده می‌کنند بسیار راضی هستند. کاربران دوست ندارند برای یادگرفتن سیستم‌عامل جدید زمان بگذارند و سعی می‌کنند با سیستمی که آشنا هستند کار کنند؛ به همین دلیل کاربران بسیارکمی پیدا می‌شوند که بخواهند پلتفرم گوشی خود را تغییر دهند. گوشی‌های جدید آن‌قدر باکیفیت ساخته می‌شوند که باعث شده‌اند کاربران خیلی دیرتر به فکر تغییر گوشی خود بیافتند.»


منبع: Ubergizmo

ارسال نظر