گوگل در حال گسترش دادن امکانات دستیار صوتی «گوگل اسیستنت» به سایر بخش‌های سیستم‌عامل اندروید است. ازاین‌رو این دستیار صوتی به اپلیکیشن SMS اندروید اضافه خواهد شد. درواقع اگر در پیام‌های کوتاه خود درباره فیلم، موسیقی، رستوران یا آب‌وهوا صحبت کنید، گوگل اسیستنت پیشنهاد‌های خودش را درباره این موضوعات بیان می‌کند. هوش مصنوعی گوگل وارد اپلیکیشن SMS گوشی‌های اندرویدی می‌شود و تمام پیام‌ها را اسکن می‌کند تا متوجه موضوعی که درباره آن صحبت کردید، بشود.

در دمویی که گوگل درباره این ویژگی جدید نشان داد، دو نفر درباره یک رستوران صحبت کردند و گوگل اسیستنت رستوران‌های نزدیک را به یکی از کاربران اعلام کرد. حتی اطلاعات تماس با رستوران، مسیری که می‌توان به رستوران رسید و منوی غذاها هم نشان داد شد؛ سپس کاربر می‌توانست به گوگل اسیستنت بگوید که اطلاعات نشان داده‌شده را برای مخاطب دیگر این گفت‌وگو ارسال کند.

اپلیکیشن SMS

اگر از این موضوع نگران هستید که گوگل اسیستنت پیام‌های شما را می‌خواند، گوگل اعلام کرده است که چنین اتفاقی نمی‌افتد. کاربران خودشان مشخص می‌کنند که گوگل اسیستنت به چه محتوایی دسترسی پیدا کند؛ مثلا می‌توان فهرستی از موضوعات را به این دستیار صوتی اعلام کرد تا او درباره همین موضوعات اطلاعات رسانی کند. این ویژگی در حال حاضر برای کاربران انگلیسی‌زبان در دسترس خواهد بود و گفته شده است که در آینده از زبان‌های دیگر هم پشتیبانی می‌کند.

گوگل در حالی دستیار صوتی خود را به اپلیکیشن SMS اضافه کرد که چند ماه پیش این دستیار صوتی به سرویس نقشه گوگل هم اضافه شده بود. نظر شما در این مورد چیست؟


منبع:‌ Engadget

ارسال نظر