در حال حاضر دو بازی «فورتنایت» (Fortnite) و «پابجی» (PUBG) جزو محبوب‌ترین بازی‌های موبایلی به‌حساب می‌آیند. چند وقت پیش نسخه موبایل بازی فورتنایت توانست به رکورد ۲۰۰ میلیون بازیکن دست پیدا کند. اتفاقی که برای یک بازی موبایل شگفت‌انگیز محسوب می‌شود. حالا امروز مشخص شد که نسخه موبایل پابجی هم توانسته ۲۰۰ میلیون کاربر فعال کسب کند. بر اساس اطلاعات منتشرشده، بازی پابجی موبایل روزانه ۳۰ میلیون بازیکن فعال دارد. لازم به ذکر است که این بازی جایزه بهترین بازی موبایل سال ۲۰۱۸ میلادی را هم از گوگل پلی دریافت کرد. بازی فورتنایت به‌عنوان رقیب جدی این بازی، روی گوگل پلی منتشر نشد و شرکت سازنده، خودش این بازی را در اختیار دستگاه‌های اندرویدی قرار می‌دهد.

بازی پابجی موبایل

سایت Bloomberg در گزارشی گفته است که بازی فورتنایت تا تاریخ ۲۶ نوامبر یا پنج آذرماه، ۲۰۰ میلیون بازیکن فعال داشته است. موضوعی که نشان می‌دهد عدم انتشار این بازی روی گوگل پلی، تاثیری روی استقبال کاربران از این بازی اندرویدی نداشته است و هرروز به تعداد بازیکنان این بازی افزوده می‌شود. از طرف دیگر بازی پابجی و پابجی موبایل در کشور چین بسیار محبوب‌تر از فورتنایت و نسخه موبایل آن هستند و بازیکنان بیشتری دارند.

نقل قول راست

بازی «پابجی موبایل» روزانه ۳۰ میلیون بازیکن فعال دارد!

نقل قول چپ

نسخه موبایل پابجی در حالی ۲۰۰ میلیون بازیکن دارد که فروش آن روی کامپیوترهای شخصی، ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن ۴ بیش از ۵۰ میلیون نسخه بوده است. این بازی با قیمت ۲۰ دلار فروخته می‌شود. حتما می‌دانید که بازی فورتنایت برای کامپیوترهای شخصی و کنسول‌ها رایگان است و پرداخت درون برنامه دارد.

بازی پابجی موبایل

شرایط دو بازی فورتنایت و پابجی موبایل در کشور چین متفاوت است؛ کنسول‌های بازی به مدت ۱۵ سال در این کشور ممنوع بودند تا این‌که این ممنوعیت در سال ۲۰۱۵ میلادی برداشته شد. این اتفاق باعث شده است که هنوز نسخه کنسولی این دو بازی طرفدار نداشته باشد. اکثر بازیکنان این دو بازی در کشور چین روی موبایل و کامپیوترهای شخصی بازی می‌کنند؛ همچنین نسخه موبایل بازی پابجی، خیلی زودتر از فورتنایت در کشور چین منتشر شد.

جداکننده

منبع: The Verge

ارسال نظر