شاید پیش آمده باشد که با اپلیکیشن‌ عکاسی یا اپلیکیشن‌های مربوط به‌عکس روی گوشی کار کرده باشید. در این زمان اطمینان دارید که اپلیکیشن عکاسی تنها عکس را برای ویرایش باز می‌کند و از آن استفاده دیگری نخواهد کرد؛ اما به نظر می‌رسد که ۲۹ اپلیکیشن عکاسی و ویرایش عکس روی فروشگاه «پلی استور» گوگل قرار داشتند که عکس کاربران را می‌دزدیدند و حتی تبلیغات غیراخلاقی نشان می‌دادند.

برخی از این اپلیکیشن‌ها زمانی که اجرا می‌شدند به کاربران تبلیغات مختلفی نشان می‌دادند تا در این زمان بتوانند عکس‌های روی گوشی کاربران را بدزدند. مشخص شده بیشتر کاربرانی که از این اپلیکیشن عکاسی استفاده می‌کردند از آسیا و کشور هند بوده‌اند. تحقیقات مختلف روی این اپلکیشن‌ها نشان می‌دهند که در لایه‌های مختلف این اپلکیشن‌ها، کدهای رمزگذاری شده وجود داشته‌اند که اطلاعات کاربران را به سرورهای مختلف ارسال می‌کردند؛ همچنین روند حذف این اپلکیشن‌ها هم به‌راحتی سایر اپلیکیشن‌ها نبوده است. این اپلیکیشن‌ها در فهرست اپلیکیشن‌های نصب شده روی گوشی وجود نداشتند.

اپلیکیشن عکاسی

سه اپلیکیشن از میان ۲۹ اپلکیشنی که روی فروشگاه گوگل پلی وجود داشتند بیش از یک میلیون بار دانلود شده بودند. ۱۱ اپلیکیشن دیگر هم بیش از ۱۰۰ هزار بار دانلود شده بودند و به دزدی عکس‌ها می‌پرداختند.


منبع: Fossbytes

ارسال نظر