کنسرسیومی با مدیریت شرکت «سیسکو» (Cisco)، از اپلیکیشن جدیدی برای هوشمند سازی گاوداری‌ها رونمایی کرد که نشان می‌دهد، اینترنت پرسرعت نسل پنجم چه کمکی می‌تواند به صنعت کشاورزی بکند.

اینترنت نسل پنجم یا 5G به‌سرعت به سمت بلوغ پیش می‌رود و یکی از مهم‌ترین کاربردهای آن، ردیابی دارایی‌های در حال حرکت مثل کامیون‌هاست؛ اما کنسرسیوم 5G RuralFirst که از شرکت سیسکو، دانشگاه استرثکلاید و چند موسسه آموزشی تشکیل شده است، از این فناوری برای ردیابی و کنترل گله‌های گاو در سه منطقه سامرست، شروپ‌شر و مجموعه جزایر اورکنی استفاده می‌کند.

گاوهای این مزارع به قلاده‌هایی مجهز شده‌اند که از اینترنت 5G پشتیبانی می‌کند و تعداد زیادی سنسور دارد. این قلاده‌ها علاوه بر اینکه امکان ردیابی گاوها را به‌صورت لحظه‌ای فراهم می‌کند، به کمک ربات‌های مخصوص دوشیدن گاوها، اعلام می‌کنند که هر گاو چه مقدار شیر می‌تواند تولید کند. این قلاده‌ها به مزارع کمک می‌کند تا گله‌هایی سالم داشته باشند.

اپلیکیشن جدید سیسکو

اپلیکیشن جدید سیسکو که «می+مو» (Me+Moo) نام دارد به کاربران امکان می‌دهد تا بتوانند گاو موردنظر خود را از این مزارع انتخاب کنند. هر گاو یک پرونده دارد که جزئیات مربوط به نام، سن، نژاد و شخصیت آن را نشان می‌دهد. در ضمن، میزان شیری را که گاو در آن روز تولید کرده به‌علاوه مقدار غذایی که خورده و مقداری زمانی را که خوابیده است، به‌صورت لحظه‌ای و به کمک سرعت زیاد اینترنت 5G نشان می‌دهد.

اپلیکیشن جدید سیسکو راهی جذاب و سرگرم‌کننده برای نشان دادن قابلیت‌های اینترنت 5G در صنعت کشاورزی است.


منبع: IT Pro

ارسال نظر