شرکت سونی سال گذشته اعلام کرده بود که ممکن است وارد سیستم تاکسی‌رانی شهر توکیو شود. امروز مشخص شد که سرویس تاکسی سونی با نام S.Ride از شهر توکیو فعالیت خود را شروع کرده است.

در شهر توکیو، مردم با اتومبیل شخصی حق جابه‌جایی مسافر را ندارند و برای این کار باید گواهی مربوط را از مقامات و شرکت‌های مشخص‌شده دریافت کنند. حالا سرویس تاکسی سونی به شکلی طراحی شده است که چند شرکت را که در حوزه تاکسیرانی فعال هستند به هم متصل می‌کند تا مسافران راحت‌تر بتوانند تاکسی پیدا کنند.

سرویس تاکسی سونی با استفاده از الگوریتمی خاص می‌تواند درخواست مسافر را با در نظر گرفتن زمان روز و هزینه در ساعات مختلف به رانندگان منتقل کند. حتی با این سرویس می‌توان کرایه تاکسی را با اسکن کردن کد QR انجام داد.

سرویس تاکسی سونی

سرویس تاکسی سونی هم‌اکنون ۱۰ هزار اتومبیلی را که دارای مجوز تاکسی هستند تحت پوشش قرار داده است. بزرگ‌ترین سرویس تاکسی در شهر توکیو مربوط به سازمان تاکسیرانی این شهر است که از طرف تویوتا پشتیبانی می‌شود. این سرویس ۵۰ هزار راننده در اختیار دارد که در کل ژاپن فعالت می‌کنند. شرکت اوبر هم در ژاپن فعال است و سهم بازار قابل‌توجهی را به خود اختصاص داده است.

سونی در گفت‌وگو با سایت Cnet اعلام کرد که این شرکت قصد ندارد سرویس تاکسی خود را خارج از ژاپن عرضه کند.


منبع:‌ TechCrunch

ارسال نظر