«واتس اپ» ویژگی امنیتی جدیدی را در اختیار کاربران قرار داده است. با این ویژگی امنیتی محافظت از واتس اپ با سنسور تشخیص اثرانگشت یا صورت امکان‌پذیر می‌شود. درواقع با این امکان جدید می‌توانید با تایید اثرانگشت یا تشخیص صورت به چت‌ها دسترسی داشته باشید. اگر ازجمله افرادی هستید که گوشی خود را هرجایی رها می‌کند و احتمال دارد که همه به آن دسترسی داشته باشند، فعال کردن این گزینه مناسب به نظر می‌رسد؛ همچنین همیشه اطمینان دارید که اگر گوشی را هم به کسی دادید، نمی‌تواند چت‌های شما را بخواند.

برای محافظت از واتس اپ باید به منوی تنظیمات اپلیکیشن بروید و وارد قسمت Account شوید. از این قسمت وارد Privacy و سپس Screen Lock شوید؛ سپس می‌توانید تشخیص اثرانگشت یا تشخیص صورت را فعال کنید. همچنین می‌توانید زمانی مشخص کنید تا واتس اپ پس از گذشت آن زمان قفل شود؛ البته در نظر داشته باشید که این ویژگی روی iOS 9 به بالا برای فعال کردن تشخیص اثرانگشت و iOS 12 برای فعال کردن تشخیص صورت کار می‌کند.

محافظت از واتس اپ

هنوز مشخص نشده است که شیوه جدید محافظت از واتس اپ ، چه زمانی برای گوشی‌های اندرویدی منتشر می‌شود؛ اما ظاهرا به‌زودی شاهد فعال شدن این ویژگی روی اندروید هم خواهیم بود؛ البته برخی شرکت‌های سازنده گوشی ازجمله سامسونگ و هواوی این امکان را به‌صورت پیش‌فرض روی گوشی‌هایشان قرار داده‌اند که برای دسترسی به پیام‌رسان‌ها نیاز به تایید کاربر باشد؛ اما افرادی هستند که به‌ویژگی‌های خود اپلیکیشن اصلی بیشتر اعتماد دارند. اضافه شدن یک لایه امنیتی بیشتر هم باعث می‌شود که اعتماد کاربران به یک برنامه بیشتر شود.


منبع: TheNextWeb

ارسال نظر