شاید تاکنون اسم اپلیکیشن تماس تصویری Duo شرکت گوگل را شنیده باشید. نرم‌افزاری که دو سالی می‌شود که راهی بازار شده است. اکنون گوگل اعلام کرده که این اپلیکیشن رکورد یک میلیارد بار دانلود را شکسته است. گوگل Duo در بهار سال ۲۰۱۷ میلادی تنها ۱۰۰ میلیون بار از فروشگاه گوگل پلی دانلود شده بود. از سال ۲۰۱۷ میلادی تا این لحظه، میزان دانلود Duo نزدیک به ۱۰ برابر بیشتر شده است؛ البته نباید افزایش گوشی‌های اندرویدی را در این مدت‌زمان نادیده گرفت. این اپلیکیشن به‌صورت پیش‌فرض روی گوشی‌های اندرویدی مختلف قرار دارد.

جداکننده

در ماه می سال ۲۰۱۸ میلادی هم مشخص شد که میزان دانلود پیام‌رسان تصویری Duo از مرز ۵۰۰ میلیون بار دانلود عبور کرده است. با توجه به این آمار، اپلیکیشن تماس تصویری گوگل در مدت ۶ ماه، دو برابر بیشتر از قبل دانلود شده است. شرکت گوگل دو اپلیکیشن Allo و Duo را در مراسم Google I/O سال ۲۰۱۶ میلادی معرفی کرد؛ درحالی‌که اپلیکیشن تماس تصویری Duo به موفقیت زیادی دست پیدا کرد، عدم استقبال از پیام‌رسان الو باعث شد که گوگل این سرویس را مدتی پیش به‌صورت رسمی تعطیل کند.

تماس تصویری گوگل
نقل قول راست

گوگل می‌خواهد با اپلیکیشن Duo، امکان ایجاد تماس تصویری را
بین کاربران اندروید و iOS فراهم کند و از FaceTime پیشی بگیرد.

نقل قول چپ
تماس تصویری گوگل

لازم به ذکر است که گوشی‌های آیفون و دستگاه‌های مبتنی بر سیستم‌عامل iOS، از سرویس تماس تصویری FaceTime استفاده می‌کنند که تنها روی گوشی‌های آیفون فعال است و روی گوشی‌های اندرویدی کاربرد ندارد. حالا گوگل با اپلیکیشن تماس تصویری Duo قصد دارد ارتباط پیام تصویری کاربران گوشی‌های اندرویدی و آیفون را برقرار کند. اتفاقی که می‌تواند در نوع خودش بسیار جذاب باشد و بازار انحصاری اپل را تحت شعاع قرار دهد. گوگل چند ماه پیش به‌روزرسانی برای این برنامه عرضه کرده بود که به‌واسطه آن Duo با تبلت‌های iPad و اندروید هماهنگ شده بود.

جداکننده

منبع: Android Police

ارسال نظر