شرکت اپل با عرضه سرویس پخش موسیقی «اپل موزیک» (Apple Music) خودش را به رقیبی برای اسپاتیفای و سرویس‌های پخش موسیقی مشابه تبدیل کرد. با پرداخت ماهانه ۱۰ دلار می‌توانید مشترک سرویس اپل موزیک شوید و به بیش از ۵۰ میلیون قطعه موسیقی دسترسی پیدا کنید؛ اما استفاده از اپل موزیک برای کسب و کارها به این راحتی‌ها نیست. پخش موسیقی در مکان‌های عمومی مانند فروشگاه‌ها یا رستوران‌ها به مدارک قانونی مجزا نیاز دارد و نمی‌توان هر آهنگی را در مکان‌های عمومی پخش کرد. درواقع ۱۰ دلاری که برای حق اشتراک اپل موزیک پرداخت می‌کنید، شامل اجازه پخش این موسیقی‌ها در مکان‌های عمومی نمی‌شود. بسته به کشوری که در آن قرار دارید، شرکت‌های مختلف سعی می‌کنند لیسانس موردنیاز را برای پخش موسیقی در محیط‌های عمومی فراهم کنند. حالا به نظر می‌رسد که شرکت اپل خودش به فکر حل این مشکل افتاده است. اپل به‌تازگی علامت تجاری جدیدی ثبت کرده است که «اپل موزیک برای کسب و کار» (Apple Music for Business) نام دارد. این نام تجاری در دسته محصولات پخش موسیقی، صدا و ویدیو و محتوای چندرسانه‌ای قرار گرفته است.

اپل موزیک برای کسب و کار
نقل قول راست

پخش موسیقی در مکان‌های عمومی مانند فروشگاه‌ها یا رستوران‌ها به مدارک قانونی مجزا نیاز دارد و نمی‌توان هر آهنگی را در مکان‌های عمومی پخش کرد.

نقل قول چپ

هنوز مشخص نیست که اپل می‌خواهد با «اپل موزیک برای کسب و کار» چه تغییراتی در سرویس اپل موزیک ایجاد کند. سرویس اپل موزیک برای محصولات اپل و حتی سیستم‌عامل اندروید هم منتشر شده است. مدتی پیش هم نسخه مخصوص این سرویس برای تبلت‌های اندرویدی راهی بازار شد. نسخه اندرویدی این سرویس از اندروید اوتو (Android Auto) هم پشتیبانی می‌کند و این سرویس روی اتومبیل‌هایی که با اندروید اوتو کار می‌کنند هم فعال است. بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم که تیم کوک مدیرعامل اپل چند ماه پیش به این موضوع اشاره کرد که اپل موزیک در حال حاضر بیش از ۵۰ میلیون کاربر فعال دارد. سرویس موسیقی اسپاتیفای که جدی‌ترین رقیب اپل به‌حساب می‌آید تا این لحظه بیش از ۷۵ میلیون مشترک دارد.

ارسال نظر