طبق گفته «اریک فنگ»، مدیر ارشد فناوری شرکت Hulu، امروزه کاربران گوشی‌های موبایل اپلیکیشن‌هایی را دانلود می‌کنند که پنج سال از عمرشان گذشته باشد.

طبق آمار منتشرشده، ۳۰ اپلیکیشن برتر در اپل استور، هرکدام به‌طور متوسط ۱۸۵۳ روز (معادل پنج سال) از عمرشان می‌گذرد. این در حالی است که در سال ۲۰۱۴ میلادی، این فهرست شامل اپلیکیشن‌هایی بود که عمرشان کمتر از دو سال بود. این اعداد و ارقام نشان می‌دهد که امروزه کاربران گوشی‌های موبایل، ترجیح می‌دهند اپلیکیشن‌هایی را دانلود کنند که به‌اندازه کافی بالغ شده باشند و اهمیت چندانی به اپلیکیشن‌های جدید نمی‌دهند. اپلیکیشن‌هایی مثل فیس‌بوک، اینستاگرام، گوگل مپس و استپاتیفای، اپلیکیشن‌هایی هستند که روی این روزها روی گوشی هر کاربری پیدا می‌شود.

این خبر تنها به کاربران iOS محدود نیست و کاربران اندرویدی هم شرایط یکسانی دارند. ۳۰ اپلیکیشن برتر در فهرست گوگل پلی استور، به‌طور متوسط چهار سال عمر دارند درحالی‌که این عدد در سال ۲۰۱۴ میلادی، ۱۸ ماه بود.

اما موضوع در مورد بازی‌های موبایل کاملا برعکس است. ۸۵ درصد از برترین بازی‌های موبایل کمتر از دو سال عمر دارند. از طرفی، بازی‌های موبایل جدید کاملا گران‌تر از بازی‌های موبایل قدیمی هستند؛ بنابراین درآمد فروشگاه‌های اپلیکیشن روزبه‌روز بیشتر می‌شود؛ این در حالی است که آمار کلی دانلود آن‌ها کمتر شده است.


منبع: Medium

ارسال نظر