در سال ۲۰۱۳ میلادی، شرکت گوگل نزدیک به یک میلیارد دلار برای خرید اپلیکیشن مسیریابی «ویز» (Waze) هزینه کرد. در کنار محبوبیت بالای ویز، به نظر می‌رسد که گوگل قصد دارد کم‌کم، بخشی از امکانات جذاب ویز را به اپلیکیشن مسیریابی اصلی خود یعنی «گوگل مپس» (Google Maps) اضافه کند. از ماه‌ها قبل، تعدادی از کاربران گوگل مپس می‌توانند از امکان گزارش کردن تصادف و پلیس استفاده کنند؛ ولی به نظر می‌رسد که قرار است مورد سومی هم به این دو اضافه شود: امکان گزارش کردن ترافیک و شلوغی مسیر.

امکان گزارش کردن ترافیک به کاربران گوگل مپس کمک می‌کند تا در بهبود تجربه کاربری این اپلیکیشن سهمی داشته باشند؛ به‌علاوه این قابلیت، دقت اپلیکیشن را در ارائه زمان رسیدن به مقصد افزایش می‌دهد.

گزارش کردن ترافیک

با اضافه شدن این قابلیت، شباهت‌های بین گوگل مپس و ویز بیشتر می‌شود. شاید این موضوع اشاره به آینده‌ای تاریک برای ویز دارد؟ البته برخلاف سرویس‌های گوگل پلاس و گوگل الو، کاربران و طرفداران زیادی دارد و طبق گفته توسعه‌دهندگان ویز، ماهانه ۹۰ میلیون راننده در سراسر جهان و مجموعا ۴۳۸ دقیقه از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند؛ بنابراین به نظر نمی‌رسد گوگل بخواهد به همین سادگی چنین پروژه موفقی را تعطیل کند. نظر شما در این مورد چیست؟


منبع: Phone Arena

ارسال نظر