حفظ امنیت کاربران اهمیت خیلی زیادی برای گوگل دارد و در همین راستا، اعلام کرده است که در سال میلادی گذشته، بیش از یک‌میلیون اپلیکیشن را از فروشگاه پلی استور مسدود کرده است. گوگل به‌طور منظم با توسعه‌دهندگان در تماس است تا اگر اپلیکیشن آن‌ها، مشکلات امنیتی داشته باشد، از انتشارشان جلوگیری کند.

روز گذشته در وبلاگ رسمی گوگل اعلام شد که برنامه «بهبود امنیت اپلیکیشن» (Application Security Improvement) تا به امروز به ۳۰۰ هزار توسعه‌دهنده کمک کرده است تا مشکلات امنیتی اپلیکیشن خود را برطرف کنند. گوگل در این مورد می‌گوید:

برنامه ما از زمان توسعه‌اش تاکنون به ۳۰۰ هزار توسعه‌دهنده کمک کرده است تا مشکلات امنیتی بیش از یک‌میلیون اپلیکیشن را برطرف سازند. در سال ۲۰۱۸، برنامه ما به ۳۰ هزار توسعه‌دهنده کمک کرد تا مشکلات امنیتی مربوط به ۷۵ هزار اپلیکیشن را برطرف سازند. این یعنی از انتشار ۷۵ هزار اپلیکیشنی که امکان هک شدن داشتند، جلوگیری شد و ما این موضوع را یک موفقیت بزرگ می‌دانیم.

بهبود امنیت اپلیکیشن

برنامه «بهبود امنیت اپلیکیشن» یک سری تست روی اپلیکیشن‌ها پیش از انتشارشان انجام می‌دهد تا مطمئن شود، فقط وقتی در اختیار کاربران قرار می‌گیرند که هیچ مشکل امنیتی نداشته باشند؛ اگر هم مشکلی در اپلیکیشن پیدا شود، مشخص و قدم‌های بعدی برای احیای اپلیکیشن ارائه می‌شود. طبق ادعای گوگل، این برنامه می‌تواند انواع و اقسام حفره‌های امنیتی را شناسایی کند؛ ولی با توجه به این‌که هر روز حفره‌های جدیدی پیدا می‌شود، گوگل قصد دارد که روند توسعه این برنامه را در سال جاری و سال‌های آینده ادامه دهد. گوگل می‌خواهد کاری کند که کاربران گوشی‌های اندرویدی، دیگر نگرانی‌ای بابت امنیت اپلیکیشن‌ها نداشته باشند؛ البته این موضوع مادامی اتفاق می‌افتد که اپلیکیشن‌ها فقط و فقط از فروشگاه پلی استور گوگل دانلود شوند.


منبع: Tech Radar

ارسال نظر