شرکت اپل همیشه اهمیت ویژه‌ای به حریم شخصی کاربران آیفون داده است. حالا این شرکت به توسعه‌دهندگانش اخطار داده است که اپلیکیشن‌هایی را که از کدهای مخصوص ضبط صفحه‌نمایش استفاده می‌کنند، به‌سرعت از فروشگاه اپ استور حذف می‌کند.

در مصاحبه جدید وب‌سایت TechCrunch، سخنگوی شرکت اپل اعلام کرده که پیغامی برای توسعه‌دهندگان در مورد حریم شخصی کاربران آیفون فرستاده شده است. اپل به توسعه‌دهندگان اخطار داده است که اگر اپلیکیشن‌های آن‌ها، دستورالعمل‌های ارسال‌شده را دنبال نکنند، به‌سرعت و بدون هیچ اخطاری، آن‌ها را از فروشگاه اپ استور حذف خواهد کرد.

حفاظت از حریم شخصی کاربران آیفون، مهم‌ترین موضوع در سازوکار شرکت اپل است. دستورالعمل‌های فروشگاه اپ استور به توسعه‌دهندگان گفته است که اگر می‌خواهند نمایشگر گوشی‌های کاربران را ضبط کنند، باید به‌صورت مستقیم به کاربر گفته و از آن‌ها اجازه بگیرند؛ در غیر این صورت، این اپلیکیشن‌ها سریعا از اپ استور حذف خواهند شد.

حریم شخصی کاربران آیفون

هکرها معمولا از قابلیت ضبط صفحه‌نمایش در اپلیکیشن‌ها برای دسترسی به اطلاعات محرمانه‌ای مثل اطلاعات کارت ارتباطی، اطلاعات پاسپورت و… استفاده می‌کنند. برخلاف اپل، شرکت گوگل هنوز هیچ بیانیه‌ای در مورد محدود کردن توسعه‌دهندگان به دسترسی به نمایشگر گوشی‌های اندرویدی منتشر نکرده است.


منبع: TechCrunch

ارسال نظر