سومین دوره کارآموزی مرکز رشد یارا، تابستان امسال نیز طبق روال هر ساله؛ از اواسط تیرماه آغاز و تا پایان شهریور 99، با استقبال کارآموزان جوان توسط این مرکز برگزار شد. مرکز رشد یارا که با هدف رشد استعدادهای جوان دوره‌های کارآموزی خود را برگزار می‌کند، هم اکنون از ابتدای مهرماه، برگزیدگان این دوره را استخدام و همکاری خود را با آنان آغاز می‌کند.

آغاز به کار کارجویان در رشته‌های Back-End ،Front-End

دوره سوم کارآموزی مرکز رشد یارا، با دریافت 300 رزومه از کارجویان جوان آغاز شد. پس از غربالگری رزومه‌ها، پروژه تست و مصاحبه؛ 15 نفر در دو رشته Front-end و Back-end به این مرکز راه یافتند و در تاریخ 29 تیرماه 1399، دوره آموزشی آنها آغاز شد.

مباحث آموزشی مرکز رشد یارا

کارآموزان در این مرکز با مباحث کاربردی و لازم برای شروع کار آشنا شدند. یادگیری مهارت‌های خودشناسی، آشنایی با فرهنگ سازمانی، شنیدن تجربیات برگزیدگان دوره‌های کارآموزی سال‌های گذشته و داستان‌های سخت‌کوشی و موفقیت از زبان آنان؛ بخشی از مباحث جلسات اولیه این کارآموزان بود.

ادامه‌ی آموزش در سومین دوره‌ی کارآموزی طی کارگاه‌های متنوع برگزار شد. مباحث این دوره شامل: آموزش فنی، انجام پروژه‌های تستی و مشارکت در پروژه‌های واقعی با کمک منتورها همراه بود که با حضور کارآموزان، منتورها و تیم منابع انسانی انجام شد. کارآموزان در هر بخش به کمک کارشناسان و منتورهای خود، کارها را پیش می‌بردند و درنهایت مورد ارزیابی یک هیئت متخصص قرار می‌گرفتند.

در ادامه‌ی این کارگاه همچنین مهارت‌های عمومی لازم آموزش داده شد. کارآموزان مهارت‌های ارتباطی، تیم‌سازی، درک مفهوم تیم و انجام موفقیت‌آمیز کار تیمی را آموزش دیدند. هر گروه آموزشی مشغول یک بازی از پیش تعیین‌شده می‌شد و پس از آموزش مفاهیم موردنظر کارگاه، عملکرد هر تیم با چالش مارشمالو ارزیابی می‌شد.

پایان سومین دوره و انتخاب نهایی از بین کارآموزان

در آخرین جلسه، همه فعالان مرکز رشد دورهم جمع شدند و پس از برگزاری یک نشست صمیمانه، گواهینامه‌ها و هدایا تقدیم شد.

پس از برگزاری آخرین جلسه مرحله نهایی تصمیم‌گیری و انتخاب برگزیدگان آغاز شد. با بررسی نتایج ارزیابی‌هایی که در تمام طول دوره انجام شده بود، 7 نفر از کارآموزان برای استخدام نهایی انتخاب شدند و از 12 مهرماه 99، به صورت رسمی همکاری خود با مجموعه یارا را آغاز کردند.

مجموعه یارا با برگزاری دوره‌های کارآموزی به صورت سالانه در مرکز رشد، تربیت نیروی انسانی کارآمد و مدیریت صحیح آنها را وظیفه‌ی انسانی خود می‌داند و همواره تلاش می‌کند تا زمینه‌ی ارتقا و رشد استعدادهای جوان را مهیا کند.

ارسال نظر